V roce 1936 Čs.AMS Velkou cenu nepořádalo, o to větší bylo nadšení fanoušků motosportu v roce 1937, kdy se do Brna vrátila všechna zvučná jména. Ačkoliv byl závod bohatý na zvučná jména, hlavní souboj se odehrával mezi dvěma německými giganty, vedenými novojičínským rodákem Alfredem Neubauerem a Wilhelmem Walbem.

Mercedes-Benz předvedl jejich monstrózní osmiválec W-125 s obsahem 5.7 litru. Auto Union na to odpověděl ještě brutálnějším šestilitrovým šestnácti válcem typu C. Pro srovnání, Scuderia Ferrari do Brna přijela s loňským typem vozu Alfa Romeo 12C s dvanáctiválcovým motorem o objemu čtyři litry. Počet diváků znovu překročil 300 000. Startu předcházel pietní akt k poctě presidenta Masaryka, který zemřel jenom o několik dnů dříve.

Pozice Auto Unionu byla oslabena ještě před závodem, když se nedostavili Hasse a von Stuck, a na poslední chvíli odstoupil i Varzi. Všichni domácí jezdci opět zvolili start ve třídě do 1.5 litru, která se tentokrát jela samostatně o Cenu města Brna. Vítězem byl Villoresi s vozem Maserati a závěr závodu byl poznamenán havárií, po které Pohl (M.G.) skončil v nemocnici.

Po startu hlavního závodu šel ihned do čela Lang (Mercedes-Benz) následován Rosemeyerem (Auto Union), Caracciolou (Mercedes-Benz) a von Brauchitschem (Mercedes-Benz). Alfy Romeo jednoduše nemohly držet krok, ale Nuvolari přesto nekompromisně držel páté místo.

Ve čtvrtém kole se do čela probojoval Rosemeyer a hned v příštím kole Lang těžce havaroval. Jezdec byl vymrštěn z vozu, který se roztrhl na kusy a přistál mezi diváky. Výsledkem bylo 11 těžce zraněných, z nichž dva po převozu do nemocnice zemřeli.

Závod pokračoval dále a Caracciola se pomalu ale jistě dotáhnul na Rosemeyera a předjel ho. Na začátku druhé poloviny závodu byl Rosemeyer po menší havárii nucen odstoupit a poslední Auto Union kočírovaný Müllerem tak postoupil na druhé místo. Během několika příštích kol ho ale předjeli jak von Brauchitsch, tak Seaman (Mercedes-Benz) a na pátém místě se dotahoval Nuvolari, který ale utrpěl defekt a musel zastavit v boxech.

Mezitím Rosemeyer došel zpátky do depa a Auto Union povolal Müllera k vystřídání. Rosemeyer byl nakonec schopen se v závěru dostat před Seamana a zachránit tak pro Auto Union třetí místo, jenom pár vteřin za von Brauchitschem, zatímco Caracciola suverénně projel cílem s více než půlminutovým náskokem. Nuvolari nakonec uhájil páté místo před týmovým kolegou Brivio-Svorzou, ale obě tovární Alfy Romeo skončily se ztrátou celého kola. Novinovou reportáž provázely reklamy na pneu Baťa a pohonnou směs Benzol.

Události následujících let které samozřejmě vyústily ve druhou světovou válku znamenaly, že závodům na brněnském okruhu bylo na příštích 12 let odzvoněno.

Zdroj: https://www.formule.cz/clanek/22738-brnensky-okruh-1933-1937