Kohoutovická radnice spustila webovou aplikaci umožňující hlášení závad a dalších podnětů online. Aplikace se možná stane pilotem, který změní hlášení závad v celém Brně.

Dobrá práce Komise pro informovanost

Před časem oslovil starosta Kohoutovic komisi pro informovanost (Která mimo jiné stojí i za podobou nových webových stránek radnice). Směřoval na ni prosbou o promyšlení, jakým způsobem by mohla obdobná služba fungovat a jak docílit realizace.Komise se dala do práce a společně s IT specialisty začala aplikaci pro Kohoutovice vyvíjet.

Výsledek pro celé Brno

Výsledkem je nově vzniklá aplikace, která dost možná poslouží celému Brnu. Principem je to, že každý může online zadat návrh, připomínku či podnět,… „Závady“ systém odešle rovnou do emailové schránky úředníka, který má danou sekci na starosti. Nahlášené závady a podněty je možné sledovat online s tím, v jaké fázi řešení se nacházejí.

Aplikaci můžete otestovat zde: HLÁŠENÍ ZÁVAD Brno-Kohoutovice

 

 

hlaseni-zavad-brno-kohoutovice

Z webu radnice

Rozhraní hlášení závad slouží jako nástroj pro hlášení závad a malých nedostatků v MČ Brno-Kohoutovice. Občané či návštěvníci MČ Brno-Kohoutovice mohou odkudkoliv pomocí tohoto rozhraní oznámit například nefunkčnost veřejného osvětlení, zničené dopravní značení, černou skládku, rozbité lavičky, nalomený strom či poničenou zeleň, díru v chodníku, poškození zařízení dětského hřiště nebo poškozené místní komunikace, zkrátka drobné technické závady. 

V rozhraní není možné uplatňovat např.:

  • požadavky na místní úpravu provozu na pozemních komunikacích, například: 
  • požadavky na rozsáhlejší nebo celkové opravy komunikací a chodníků, které jsou řešeny v rámci rozpočtu MČ a plánu investic a oprav
  • hlášení týkající se majetku třetích osob (včetně silnic I., II, a III. třídy, které jsou ve vlastnictví státu a kraje). Bude-li to možné, bude hlášení předáno zodpovědné osobě. 
  • Rozhraní není určeno pro hlášení závad, které mohou ohrozit majetek či zdraví a jež vyžadující okamžitý zásah. V případě takových prosím kontaktujte krizové linky, nebo stálou službu městské policie na čísle 156.

Hlášení, která není možné přes aplikaci řešit, budou bez dalšího projednávání označena jako „vyřešená“. 

 

Návod na hlášení závad:

  • Zvolením možnosti „Přidat hlášení“ a kliknutím do mapy můžete lokalizovat konkrétní místo, ke kterému se chcete vyjádřit, přičemž polohu daného bodu je možné až do odeslání hlášení libovolně měnit. Ve formuláři se dynamicky mění pohled na místo generovaný službou Google StreetView. 
  • V samotném formuláři je třeba vybrat kategorii závady/problému a doplnit stručný popis.
  • Povinnou položkou je e-mailová adresa, na kterou pak obdržíte informace o stavu zpracování hlášení.
  • Můžete také připojit fotografie z místa hlášení (max. velikost 8 MB).
  • Po opsání kontrolního kódu a stisknutí tlačítka „Odeslat“ se záznam uloží do databáze.
  • Osoby, které spravují jednotlivé kategorie závad a správce aplikace budou následně upozorněny e-mailem na nový požadavek.

Vložené hlášení bude v mapě viditelné až po zpracování zodpovědnou osobou .

(Zdroj:www.kohoutovice.brno.cz)